كار با جوملا

يادگيري كامل جوملا

كار با جوملا

اما اين به تنهايي كافي نيست و شما نياز به دانلود قالب جوملا خواهيد داشت و براي اين منظور نياز به خريد اين قالب ها خواهيد داشت. براي خريد و دانلود قالب جوملا رايگان و يا پولي، مي‌تواند از وبسايت‌هايي كه در ادامه معرفي مي‌شوند، صورت گيرد. حتي برخي سايت‌ها Template هاي كاملا آماده دارند كه شما پس از نصب، تنها با تغيير متن و عكس، وبسايت خود را طراحي مي‌كنيد. جوملا را بررسي كرده و به اين نتيجه برسيم كه ايجاد قالب‌هاي كنشگراي و يا Responsive جوملا بسيار ساده است. قبل از هرچيز لازم است بدانيد كه به چه قالب‌هايي قالب كنشگرا مي‌گويند؟ شايد براي شما هم پيش آمده باشد يك وب سايت را در مانيتور‌هاي مختلف با رزوليشن‌هاي متفاوت مرور كنيد و احتمالا تفاوت نحوه نمايش آن وب سايت را در رزوليشن‌هاي مختلف مشاهده كرده‌ايد. اين محدوديت بر روي منابع RAM و CPU و تعداد IO بر ثانيه اعمال مي گردد و در صورت نياز به منابع بيشتر درخواست خود را از طريق تيكت اعلام نماييد.

هنگامي كه يك به روزرساني در دسترس است ، اين دكمه نسخه براي بروزرساني را نشان مي دهد. درخواست هاي فوري ← صفحه درخواست هاي اطلاعات حريم خصوصي باز مي شود كه به شما امكان مي دهد درخواست هاي فوري اطلاعات خود را مديريت كنيد. مديريت كاربر ← مديريت كاربر را باز مي كند ، كه به شما امكان مي دهد كاربران را ايجاد كنيد ، حذف كنيد ، گذرواژه‌ها را تغيير دهيد ، تنظيمات برگزيده زبان و زمان را تغيير دهيد.

جوملا با استفاده از زبان php و تكنيك هاي شي گرايي (object-oriented programming /OOP) پياده سازي شده و از ديتابيس MYSQL، MSSQL و PostgreSQL جهت ذخيره سازي داده ها استفاده مي كند. لذا جهت داشتن جوملا بهتر است سرويس ميزباني وب لينوكس تهيه نماييد. توجه داشته باشيد كه سرويس شما مي بايست PHP و ديتابيس MySQL را پشتيباني نمايد. زبان (ها) ← مديريت زبان ها را باز مي كند كه به شما امكان مي دهد با تنظيم يكي از زبان هاي پيش فرض سايت ، زبان هاي نصب شده را مديريت كنيد. در اين سايت، ليست قالب‌ها بر اساس سايت ارائه دهنده‌ي آن، وجود دارد. اطلاعاتي مانند نماي كلي قالب، اندازه‌ي فايل و تاريخ آماده سازي آن، قابل مشاهده است.قالب رايگان جوملا بر اساس نام آن، تعداد دانلود و نمايشي از آن، قابل استفاده است.قالب‌هاي مختلف جوملا به شكل صفحه بندي شده، قابل رويت هستند.

قدم بعدي به دادن سطح دسترسي به گروه هاي جديد ايجاد شده اختصاص دارد لذا به منو مي رويم. گروه كاربران جديد مشخص مي كند كاربر بعد از ثبت نام در كدام گروه كاربري به طور پيشفرض قرار بگيرد. رمز عبور و تاييد رمز عبور كليد دوم ورود كاربر به سايت است كه همواره بايد محفوظ بماند.

توصيه مي شود از اسامي خاص و معني دار استفاده كنيد كه بعدا به راحتي سازماندهي شوند. با جوملا مي توانيد علاوه بر مقالات استانداردي كه از متن، پيوندها و تصاوير تشكيل شده است، ويژگي هاي خاصي را نيز اضافه كنيد. توليد محتواي پيچيده با استفاده از كامپوننت ها انجام مي شود. جوملا كاملاً منبع باز (رايگان) بوده و توسط هر فردي كه مي خواهد وب سايت قدرتمند طراحي كند قابل استفاده است. گفتني است تمامي يادداشت هاي تايپ شده علاوه بر اين قسمت در صفحه مديريت كاربران نيز قابل مشاهده هستند، به طوري كه هم مي توانيد آن ها را مشاهده كرده و هم به تعداد آن ها بيفزاييد. سايت راهنما و ناحيه زماني را در مطلب آموزش تنظيمات كلي جوملا كه لينك آن را بالاتر قرار داده شده توضيح داده ايم كه مي تواند براي اين كاربر نيز به طور منحصربفرد در مديريت كاربران جوملا مشخص شود.

شما با استفاده از جملا ميتوانيد انواع محتواي متني و چند رسانه اي را مديريت كنيد. محتوا مي تواند متن ساده ، عكس ، موسيقي و ويدئو باشد.استفاده از جوملا آسان است و به مهارت و دانش خاصي نياز ندارد. از طرفي با توجه به كاربرد جوملا در سطح وسيع و همچنين ايجاد فروم هاي مختلف در رابطه با سوالات مربوطه، كاربران تازه وارد مي توانند به راحتي پاسخ نياز هاي خود را در اينترنت بيايند. نمونه هايي از شركتهاي معروف را كه از جوملا استفاده مي كنند را مي توانيد اينجا بررسي نماييد. و از ديد يك بازديد كننده هيچ چيز مهمتر از ظاهر سايت نيست. انتخاب طرح مناسب ، الگوي يا طراحي مناسب همراه با عملكرد صحيح براي وب سايت شما مهم است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.