مديريت جوملا

يادگيري كامل جوملا

مديريت جوملا

گاها در بسياري از سايت ها مشاهده كرده ايد كه در قسمتي از آنها گزينه اي به نام نظرسنجي وجود دارد. در صورتي كه سايت شما هك شده است لازم است موارد زير را بررسي كنيد. مجموعه ها ← در اين قسمت دسته بندي ها را مي توان ايجاد كرد كه به انتشار و عدم انتشار مجموعه ها كمك مي كند.

براي فعال كردن فرم تماس و مشاهده آن، كافي است يك كامپوننت جديد در منوها اضافه كنيد. از ميان انواع منو ، روي بخش مقالات كليك كرده و سپس مقالات ويژه شده را انتخاب نماييد. تمامي موارد گويا هستند، پس از پر كردن تمامي اين موارد (بجز يادداشت نسخه) در ويرايشگر پايين صفحه يادداشت مورد نظرتان را تايپ كنيد. زمان به ساعت كه در واقع همان محدوده زماني به ساعت براي تعداد تغييرها را نشان مي دهد. اگر بر روي “مدير” باشد فعالسازي توسط مدير صورت خواهد گرفت و اگر بر روي “هيچ” قرار بگيرد حساب كاربري بي درنگ فعال خواهد شد.

همچنين در صورتيكه تمايل به استفاده از خدمات ما را داريد اما مشكلي با بخشي از سايت داريد ميتوانيد با مشاور آنلاين سايت مشاوره بفرماييد تا در سريعترين زمان به مورد شما رسيدگي شود . در اين قسمت مي توانيد زبان پيش فرض تمام قسمتهاي جوملا را تعيين كنيد. يعني به طور غير مستقيم بر روي تمام بخشهاي مديريتي در كنترل پنل تاثير بگذاريد. مطالبي كه ايجاد كرديد اگر نياز به ويرايش و… داشته باشيد اين قسمت اين امكان را براي شما به وجود آورده است شما به راحتي مي توانيد مطالب خود را مديريت نماييد. در تصوير زير صفحه اصلي مديريت جوملا را مشاهده مي نماييد اين مديريت محتوا داراي منوهايي مي باشد كه دراين آموزش با نحوه كار با اين منوها آشنا مي شويد . اينجا آغازي متفاوت براي ارائه آموزش‌هاي تخصصي در زمينه مسائل مرتبط با وبمستري و زيرساخت‌هاي راه‌اندازي و نگهداري از وب سايت محسوب مي‌شود.

تيمي از كارشناسان و افراد متخصص در حوزه فناوري اطلاعات را گرد هم آورده‌ايم تا بهترين و كامل‌ترين مقالات و آموزش‌ها را به صورت رايگان در اختيار علاقه‌مندان اين حوزه قرار دهيم. در ادامه به شما خواهيم گفت كه در هر يك از اين مراحل بايد چه اقداماتي را داشته باشيد. اما قبل از آن اجازه دهيد كمي در خصوص اين سيستم مديريت محتواي محبوب گفتگو كنيم. حذف index.php از نشاني سايت‌هايجوملايي به منظور بهينه سازي براي موتورهاي جستجوگر وب انجام مي‌گيرد.

هر آنچه كه ممكن است سايت شما نياز داشته باشد در اين افزونه ها يافت مي شود، از سيستم هاي ساده همچون نظر دهي كاربران تا سيستم هاي پيچيده اي همچون رزرواسيون و پرداخت آنلاين. در صفحه مديريت سايت از منوي بالاي داشبورد بر روي دكمه محتوا كليك كنيد، سپس از گزينه مطالب بر روي گزينه "ايجاد مطلب جديد" كليك نماييد. ويرايشگر مي تواند براي قالب بندي و اضافه كردن متن به مقاله شما استفاده شود. همچنين مي توانيد در اينجا تصاوير يا پيوندهايي به متن خود اضافه كنيد. جوملايكي از محبوبترين سيستم هاي مديريت محتواي Open Source است كه با توجه به افزونه هاي رايگان و در دسترس خود به يكي از پلتفرم هاي كاربر پسند بدل شده است.

مطالب تمامي ← مطالبي كه در سايتتان داريد در اين قسمت موجود هستند كه مي توانيد آن ها را مديريت كنيد. تازه با وب رمز آشنا شديد؟ مي توانيد با كليك بر روي لينك زير وارد صفحه ثبت نام شويد. در اين سايت، مباحثي در مورد نحوه دانلود قالب جوملا و استفاده از آن‌ها و نيز هزينه هر يك از آن‌ها نوشته شده است. جوملا همچنين پوسته هاي رايگان را به صورت آنلاين در دسترس كاربران قرار مي دهد ، اما اين تعداد در مقايسه با وردپرس يا دروپال به طور قابل توجهي كمتر است. ProFiles يك مدير فايل مفيد بوده و از ابزار FTP كه به طور پيش فرض در جوملا استفاده مي شود، مفيد و راحت تر است.

مگر اين‌كه بخواهيد فعلاً سايت نمايش داده نشود تا زماني كه آن را آماده كنيد. در صورتي كه سايت را غيرفعال كنيد يك پيغام به بازديدكننده نمايش داده خواهد شد. براي ورود به بخش مديريت وبسايت روي گزينه "مدير" و براي مشاهده سايت روي گزينه "سايت" كليك كنيد.

با استفاده از اين عنصر مي‌توانيد نحوه‌ي نمايش تصاوير را، مشخص كنيد و جلوه‌هاي ويژه را توسط AJAX و يا منوهاي Drop down ايجاد نماييد. جوملا از اسكريپت نويسي كامل PHP استفاده مي كند رايج ترين زبان توسعه وب. هنگام استفاده از چارچوب جوملا ، موارد سازگاري بايد محدود باشد.

چرا كه در كنار قابليت هاي منحصر به فردي كه دارد، به دليل داشتن محيطي كاربرد پسند و امكان نصب و راه اندازي سريع و بدون مشكل آن، مي توان با خيالي راحت آن را انتخاب كرد. در ادامه به شما خواهيم گفت كه بعد از نصب اين سيستم مديريت محتوا پرطرفدار بايد به چه شكلي وارد پيشخوان آن شويد. شايد يكي از شايع ترين مشكلات در بين كاربرانجوملا، نداشتنپرمشين كافي و يا ست نبودن پرميشن صحيح بر روي سرور هاي مختلف جهت انتقال فايل، نصب و حذف الحاقات مختلف به اينسيستم مديريت محتوا مي باشد. لايه FTP در جوملا براي حل اين مشكل طراحي شده است و با انجام تنظيمات صحيح اين لايه مشكل اين دسته از كاربران با پرمشين فولدر ها را حل خواهد كرد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.