مدريت جوملا

يادگيري كامل جوملا

مدريت جوملا

به علاوه ما آموزش طراحي قالب جوملا ، كه شامل دانلود ، نصب ، تنظيمات و كليات كار كردن با گنتري را براي شما قرار داديم تا بدون كد نويسي و كاملا رايگان طراحي قالب جوملا رو ياد بگيريد . در سطح سوم دوره وبمستر شو آموزش جوملا ، ابتدا به تفكيك منو ها از هم و درست كردن سبد خريد همانند دمو ميپردازيم. در اين قسمت به مبحث استايل دهي در قالب گنتري و اضافه كردن فونت دلخواه به سايت پرداخته ميشود.

همانطور كه اشاره شد مزيت اصلي طراحي سايت با وردپرس يا جوملا هزينه اوليه پايين آنهاست اگرچه با در نظر گرفتن مشكلات مربوط به نگهداري اين وب سايت ها معولا اين وب سايت ها در دراز مدت هزينه بيشتري نسبت به سايت هاي اختصاصي خواهند داشت. اكنون ذخيره ساز فعال شده است و بايد سرعت بارگذاري وب سايت شما بهبود يابد. براي بهينه سازي بيشتر، همچنين توصيه مي شود از تصاويربا سايز كوچك(از لحاظ حجم) استفاده كنيد.

The Fashion Spot يك انجمن آنلاين مركزي مد است كه طراحان، عكاسان، مدل ها، شغل مد، و گرايش هاي اين شغل را پوشش ميدهند. ميتوانيد تازه ترين مجموعه ها و يا اطلاعات مربوط به ميك آپ را پيدا كنيد. بجز اين، اين سايت وب سايت محبوب من است، زيرا نه تنها از جوملا 2.5 استفاده كرده است، بلكه گرافيك و طراحي وب سايت خيره كننده اي هم دارد. بعلاوه، ACE از افزونه هاي مختلفي مانند Roctabs، RockNavMenu، براي ايجاد تب و منو، JomSocial براي شبكه هاي اجتماعي، Core Design Login براي نمايش نام كاربري و كلمه عبور فورم لاگين و موارد ديگر استفاده كرده است. با اين افزونه ميتوانيد صفحات حرفه اي در وب سايت جوملايي خود پديد آوريد .

جوملا يك نرم افزار مديريت محتواي متن باز و رايگان است كه تحت اجازه نامه GNU/GPL منتشر مي شود. جوملا به زبان PHP نوشته شده و از يك فريمورك مبتني بر MVC بهره مي گيرد و براي ذخيره سازي داده ها از پايگاه داده MySQL استفاده مي كند. با استفاده از جوملا به آساني مي توانيد سايت خود را مديريت كنيد. محيط جوملا كاربرپسند و كار با آن بسيار ساده است به طوري كه كاربران مبتدي و متوسط هم مي توانند از آن استفاده كنند.

علاوه براين، ماژول هاي اختصاصي وب سايت شبكه هاي اجتماعي MTV يونان را نمايش ميدهد. وب سايت بخوبي طراحي شده است، بنابراين ميتوانيد به راحتي اطلاعات موسيقي مورد نياز خود را پيدا ميكنيد. در صفحه مديريت سايت از منوي بالاي داشبورد بر روي دكمه محتوا كليك كنيد، سپس از گزينه مطالب بر روي گزينه "ايجاد مطلب جديد" كليك نماييد. ويرايشگر مي تواند براي قالب بندي و اضافه كردن متن به مقاله شما استفاده شود. همچنين مي توانيد در اينجا تصاوير يا پيوندهايي به متن خود اضافه كنيد. در مرحله بعد از شما سوال مي شود كه چه اطلاعاتي مي خواهيد با نصب جوملا بر روي سايت شما نصب شود.

اينكه از سايت خودتون نسخه پشتيبان تهيه كنيد امر خيلي مهم و ضروري ايه، براي احتياط هميشه بايد يك نسخه پشتيبان از فايل هاي و پايگاه داده در كامپيوترتون نگه داريد. اولا بايد از استفاده از نام كاربري پيش فرض مثل “admin” يا “administrator” دوري كنيد. همچنين كلماتي كه در درجه اول در ليست قرار مي گيره هم توسط يك مهاجم بالقوه امتحان ميشه.

اين فايل براي آنكه به درستي روي مرورگر شما نشان داده شود، نياز دارد تا از قوانيني تبعيت كند. كدهاي HTML، سنگ بناي هر صفحه اينترنتي مي باشد و سواي از اينكه واقعا از چه زباني براي برنامه نويسي و طراحي صفحه صفحه اينترنتي استفاده شده باشد، بر ماهيت وجودي و محوري زبان HTML تاثيري نمي گذارد. اما در هنگام استفاده از سايت ساز پرتال نيازي به خريد هاست نداريد.

محتويات وب سايت ها عموما بر روي كامپيوتري به نام سرور قرار دارد و مجموعه اي از سرورها، شبكه جهاني وب را تشكيل مي دهند. هر سرور مي تواند يك يا تعداد بيشتري از سايت ها را درون خود جاي دهد. اين قالب‌ها بر اساس جديدترين متدهاي طراحي سايت پياده سازي شده و تمام تلاش تيم طراحي بر اين است كه كدنويسي قالب به صورت استاندارد بوده و در عين حال ظاهر عالي براي سايت شما داشته باشد. به دليل محبوبيتي كه جوملا در ساخت سايت‌هاي بزرگ دارد و از سوي ديگر رايگان و متن باز بودن اين سيستم، باعث شده است تا خوراك هكرها براي نفوذ به سايت‌ها باشد. براي اينكه بتوان سئو جوملا را بهبود بخشيد نياز به استفاده از برخي افزونه‌هاي سئو خواهيد داشت كه به كمك ابزاري كه در اختيارتان قرار مي‌دهند بتوانيد سايت خود را بهينه‌تر كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.