آشنايي با جوملا

يادگيري كامل جوملا

آشنايي با جوملا

آشنايي با جوملا

براي همين در هنگام استفاده از اين سيستم براي اپديت هسته اصلي نيازي به توسعه دهنده نداريد. از آنجايي كه از همان ابتدا ايده جهاني بودن سيستم مطرح شده بود، تيم توسعه جوملا روي توسعه سيستم به ساير زبان‌ها تمركز كرده و نهايتا نوبت به زبان فارسي رسيد و براي كاربران فارسي زبان نيز در دسترس قرار گرفت. حال با خيالي آسوده مي‌توانيد از اين سيستم كه به صورت كامل از زبان فارسي و راست چين شده پشتيباني مي‌كند استفاده كرده و سايت خود را ايجاد كنيد. به زبان ساده‌تر مي‌توان گفت كه جوملا يك سيستم(يا بهتر است بگوييم اسكريپت) برنامه نويسي آماده است كه با نصب آن بر روي هاست مي‌توانيد سايت يا فروشگاه اينترنتي خود را با آن ايجاد كنيد.

ليست زبان هاي موجود خيلي زياده و هيچ جايگزين بهتري تو اين زمينه نداريم. مورد چهارم براي قرار دادن عكس در نوشته به كار مي رود.بعد از كليك كردن بر روي آن مي توانيد عكس خود را از عكس هاي موجود در قسمت رسانه انتخاب كرده و يا يك عكس جديد آپلود كنيد. پس از ورود به اين قسمت مجموعه هاي از پيش ساخته شده خود را مشاهده مي كنيد.در اينجا براي ايجاد تغييرات در مجموعه هاي موجود مي توانيد بر روي آن ها كليك كرده و پس از ورود و انجام تغييرات لازم گزينه “ذخيره و بستن” را بزنيد. اينجا آغازي متفاوت براي ارائه آموزش‌هاي تخصصي در زمينه مسائل مرتبط با وبمستري و زيرساخت‌هاي راه‌اندازي و نگهداري از وب سايت محسوب مي‌شود. تيمي از كارشناسان و افراد متخصص در حوزه فناوري اطلاعات را گرد هم آورده‌ايم تا بهترين و كامل‌ترين مقالات و آموزش‌ها را به صورت رايگان در اختيار علاقه‌مندان اين حوزه قرار دهيم.

مشاهده اين پيش‌نمايش، نيازمند عضويت و ورود به سايت (+) است. MTV يونان نسخه يوناني شبكه تلويزيوني MTV است و در اول سپتامبر 2008 تحت عنوان mtvgreece.gr وب سايت رسمي MTV يونان است. براي خريد قالب كافيست يكي از صدها قالب آماده را انتخاب كنيد.

در ادامه كار به نحوه نمايش نقشه و تغيير فوتر سايت همانند دمو سطح {3|three} آشنايت كامل پيدا ميكنيد. براي خودكارسازي تهيه نسخه پشتيبان از سايت، "Schedule Automatic Backups" (شماره{3|three}) را انتخاب كنيد. اكنون بر روي دكمه جديد موجود در بالا سمت چپ كليك كنيد. ۱۳۹۹-۱۳۹۱ © كليه حقوق اين پايگاه متعلق به گروه فناوري اطلاعات جومي مي باشد. مستندات و مقالات رده بندي و مرتب شده اند تا دسترسي به آنها آسان باشد.

جوملا بعد از وردپرس، دومين سيستم مديريت محتواي محبوب براي طراحي سايته. براي تنظيم يك وب سايت جديد، عوامل زيادي هست كه بايد در نظر گرفته بشه مثل طراحي و نام دامنه، اما مهمترين گزينه انتخاب پلت فرم مناسبه كه حياتي ترين انتخابه و تصميم سختي است. اما در مقابل همين رايگان بودن، براي اينكه بتوانيد به امكانات بيشتر دسترسي داشته باشيد يا اينكه سايت شما ظاهر بهتري داشته باشد، اسكريپت به صورت خام براي شما ناكافي بوده و نياز است كه اقدام به خريد و استفاده از قالب و افزونه‌هاي جوملا كنيد. هر يك از اين موارد بسته به قابليتي كه دارند داراي هزينه جداگانه هستند كه در مجموع يك هزينه كلي براي شما خواهد داشت. اولين قدم علامت گذاري مقالات به صورت ويژه شده مي باشد. اين كار به آساني انجام مي شود ، مانند بسياري از مواردي كه در مورد جوملا وجود دارد.

به روز رساني افزونه هاي جوملا هم به همون اندازه براي امنيت شما مهمه. شما براحتي مي توانيد سايت خود را با استفاده از جوملا راه اندازي كنيد. اما اگر نياز به امكانات بيشتري داشتيد مي توانيد از قالب‌ها و افزونه‌هاي جوملا استفاده كنيد. مورد نهم بسيار پركاربرد است و براي درج جدول در نوشته به كار مي رود.ساير موارد اين رديف نيز به جدول اختصاص دارد كه بعد از ايجاد آن نمايش داده شده و قابل استفاده هستند. اگر شما فايل‌هاي روي رايانه خودتان باز مي كنيد، سپس آنها را به سرور كپي مي كنيد، مطمئن باشيد كه همه‌ي فايل‌ها و پوشه‌ها داخل بسته جوملا دربرگيرد.

از براي راه اندازي يك سايت ساده گرفته تا پرتال هاي بزرگ نيز مي توان استفاده كرد. نام ها و برندهاي مشهوري براي طراحي سايت هاي خود از اين سيستم مديريت محتواي رايگان استفاده ميكنند. بنابراين، در اين مقاله ده وب سايت مشهوري كه از سيستم مديريت محتواي جوملا استفاده كرده اند را به شما معرفي ميكنم. آسترا را مي توان يكي از برترين قالب هاي وردپرس در هر زمينه اي دانست . اين قالب به حدي دمو آماده دارد كه تقريبا آن را در هر زمينه و موضوعي مي گنجاند.

در قسمت سبد خريد بطور كامل نحوه پياده سازي و استايل دهي توضيح داده ميشود تا در ادامه روند استايل دهي و رسيدن به كلاس مورد نظر به آساني درك شود. با جوملا ميتوانيد يك سايت يا يك فروشگاه با تمام امكانات مدنظرتان طراحي كنيد. جوملا يك نرم افزار تحت وب اوپن سورس يا رايگان است كه با قدرت و امنيت بالا طراحي سايت را براي شما ممكن ميسازد. فايل دانلود شده از سايت جوملا معمولا يك فايل فشرده مي باشد و پس از بارگذاري آن به سرور حتما مي بايست آن را از حالت فشرده خارج نماييد. فايل را مي بايست در فلدر public_html سرور هاست خود از حالت فشرده خارج نماييد تا فايل ها در اين فلدر قرار داده شوند.

جوملا كاملاً منبع باز (رايگان) بوده و توسط هر فردي كه مي خواهد وب سايت قدرتمند طراحي كند قابل استفاده است. JCH Optimize pro حرفه‌اي ترين افزونه افزايش سرعت و بهينه سازي سايت‌ و سئو محسوب مي شود كه استفاده از آن در سايت هاي جوملايي بسيار ضروري و واجب است. ايران هاست، ارائه دهنده سرويس هاي ثبت دامنه، ميزباني وب، تجارت الكترونيك، ميزباني ايميل، ميزباني اختصاصي، سرورهاي مجازي و سرورهاي اختصاصي مطابق با استانداردهاي جهاني است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.