جوملا چيست؟

يادگيري كامل جوملا

جوملا چيست؟

بررسي مزايا و معايب Joomla

در سايت ساز جوملا هم مشابه هر سايت ساز ديگري نياز به هاست و دامنه داريد تا بتوانيد با نصب و راه‌اندازي آن بر روي هاست سايت خود را بسازيد. اگر بخواهيم اين موارد را به صورت هزينه‌اي بررسي كنيم، هزينه‌اي كه يك سايت با استفاده از جوملا پياده سازي شده باشد شامل موارد زير خواهد بود. جوملا با استفاده از زبان برنامه نويسي PHP و پايگاه داده mySQL طراحي شده است كه امكان ساخت سايت را به شما خواهد داد. همانطور كه در تصوير زير مشاهده مي‌كنيد، بر اساس آمار منتشر شده از سوي وبسايت Builtwith از بين يك ميليون سايت ساخته شده در دنيا، 19.078 سايت با جوملا طراحي شده است كه توانسته است رقم 1.{91|ninety one} درصدي را ازآن خود كنيد. بر اساس آمار جهاني نيز، جوملا رتبه سوم را در سطح دنيا از بين سيستم هاي سايت ساز رايگان دارد. جالب است بدانيد كه آنها از جوملا براي ايجاد وب سايت خود استفاده كرده اند.

تاكنون پنج نسخه توسط جوملا ارائه شده‌است كه شامل نسخه‌هاي ۱، ۱٫۵، ۱٫۶، ۱٫۷، ۲٫۵ و جديداً ۳٫۶ مي‌باشد. هم‌اكنون فقط يك نسخه توسط گروه جوملا پشتيباني و به روز رساني مي‌گردد كه همانا نسخه ۳ جوملا است. برگزاري كلاس ها و دوره هاي آموزشي خصوصي جوملا از مبتدي تا پيشرفته همراه با ارائه گواهينامه. آيا مشتري جومينا ماركت هستيد؟ از طريق فرم ورود به سايت مي توانيد وارد حساب كاربري خود شويد.

مطمئن باشيد كه كاري كه شما مي كنيد از لحاظ معنوي خيلي پر ارزش تر از جنبه هاي مادي آن خواهد بود. همانطور كه در بخش مزايا و معايب جوملا بررسي كرديم براي يك سايت نياز به يك پشتيبان براي آپديت بخش نرم افزاري و رفع مشكلات احتمالي داريم. ما سايت ساز پرتال از اين قضيه مستثني بوده و با تيم پشتيباني كه دارد نياز شما را در اين مسئله برطرف خواهد كرد.

گزينه سوم تمام صفحه را به ويرايشگر اختصاص مي دهد و با بزرگ كردن آن عمليات نوشتن را تسهيل مي كند. براي افزونه هاي ديگر در زير همان ها درخواست قرار دهيد. شما نياز به مشاهده نيازمندي‌هاي زير براي نصب و استفاده جوملا!

ماژول ها ابزارهاي مخصوص جوملا براي نمايش موارد در وب سايت هستند. اگر دسترسي ها رو به صفحه مديريت سايت محدود كنيد، مي تونيد امنيت وب سايت جوملا رو تا حد زيادي افزايش بديد. گام اول با يك رمز عبور مناسب براي صفحه مديريت مي تونيد امنيتي نسبي براي اين فولدر به وجود بياريد. وقتي كه از قسمت مديريت سايت خود محافظت مي كنيد، براي مشاهده فرم ورود به سيستم استاندارد، يك رمز عبور اضافي مورد نيازه. حالا شما مي تونيد با دستور زير دسترسي به دايركتوري مديريت رو تنها به آدرس IP خودتون محدود كنيد. All Video Share يكي از جذابترين پليرهاي جوملا براي ساخت گالري حرفه اي ويدئوها مي باشد.توسط اين افزونه مي توانيد ويدئوها را مستقيما در سايت خود نمايش دهيد.

هر دو مورد ظاهر و پشت صحنه به طور كامل پاسخگو هستن، بنابراين شما مي توانيد سايت خود را از تلفن همراه يا تبلت خود مديريت كنيد. جوملا بيش از يازده ساله كه از پروژه Mambo ساخته شده، در آن زمان، به CMS اي بسيار پيشرفته و پايدار تبديل شد كه در مدارس، اينترانت هاي شركت هاي تجاري و شركت هاي كوچك استفاده مي شد. به گزارش جوملا فارسي (تنها مترجم برگزيده جوملا در ايران) جوملا {3|three}.9.22 از سري جوملا {3|three} در دسترس عموم قرار گرفت. اين يك نسخه رفع اشكال براي جوملا سري {3|three} مي باشد كه بيش از 25 اشكال را رفع نموده است. پيشنهاد مي كنيم از قسمت مديريت جوملا اقدام به ارتقا سايت خود به آخرين نسخه كنيد.

جوملا نيز در سرتاسر جهان داراي توسعه دهندگان مختلفي است كه در حال به‌روزرساني آن هستند. جوملا نيز از اين قاعده مستثني نبوده و در برخي موارد داراي مزايا و معايب خاص خود است كه در ادامه به بررسي برخي آنها مي‌پردازيم. وب سايت تكنولوژي ديگر كه iTWire نام دارد يك منبع قوي از اخبار مربوط به تكنولوژي و اينترنت است. © تمامي حقوق اين سايت متعلق به شركت فناوري اطلاعات راست چين مي باشد، هرگونه كپي برداري از آن پيگرد قانوني خواهد داشت. با گنتري به ترتيب نصب گنتري و قالب هليوم ، آموزش ساخت موقعيت در قالب جوملا ، آموزش اختصاص ماژول ها به قالب ، آموزش حذف و اضلفه كردن موقعيت هاي افقي و عمودي ، انواع افكت گذاري در قالب جوملا و آموزش بكاپ گيري و ساخت بسته نصبي را از جوملا آموزش ميدهيم . با حرفه اي ترين آموزش طراحي قالب جوملا {3 همراه تيم ديتاديزاين باشيد و قالب هاي زيبا و فوق العاده جوملا را به راحتي و بدون كدنويسي بسازيد.

بيش از 12 ميليون پلاگين در دسترس كاربران وردپرسه كه بيش از حد لزوم و استفاده است. در جوملا ديگه نيازي به افزودن جزييات بيشتر به قالب ها نيست. با خوندن اين مقاله شايد به اين نتيجه برسيد كه سريعاً وردپرس رو از سيستم پاك كنيد و جوملا رو نصب كنيد ، تجارت و اعتبار شما به اين بستگي داره. اگر پاسخ سؤالاتتان را نيافتيد يا به مشكلي برخورديد، مي توانيد آنرا در انجمن مطرح كنيد يا با كابران بحث و تبادل نظر كنيد.

در اين مقاله به معرفي كامل جوملا پرداختيم و با مزايا و معايب اين سيستم آشنا شديم. دانستيم كه جوملا با وجود اينكه مزاياي بسيار زيادي در زمينه ساخت سايت دارد اما در مقابل براي افرادي كه تازه كار هستند يا اينكه قصد ساخت سايت در زمان كوتاه دارند گزينه مناسبي نيست. در نهايت اين شما هستيد كه استفاده از سيستم سايت ساز را انتخاب مي‌كنيد.

سازگار با جوملا 2.5 و {3|three} به بالا، از برترين گالري هاي معرفي شده توسط سايت جهاني جوملا. جي‌سايت‌مپ حرفه‌اي يك افزونه توليد نقشه سايت جوملا است كه داراي رتبه برترين افزونه مي باشد و راهكار‌هاي بسيار حرفه‌اي در زمينه با سئو در جوملا ارائه نموده. افزونه كي۲ فارسي با تاريخ كاملا شمسي در زبان فارسي، سازگار با سايت هاي چند زبانه راست چين و چپ چين براي اولين بار در سايت جومي منتشر شد. جوملا از نظر سئو و بهينه سازي براي موتورهاي جستجو زياد مناسب نيست اگر چه از لحاظ سرعت كه يكي از فاكتورهاي مهم سئو مي باشدداراي سرعت مناسب و قابل قبولي است. اين نسخهٔ جوملا در واقع بسته‌بندي جديدي از نسخهٔ ۴٫۵٫۲٫۳ از نرم‌افزار مامبو بود كه ايرادهاي آن گرفته شده بود. در نقشه راه توسعه اين پروژه تصميم گرفته شده كه نسخه ۱٫۵ اين برنامه با زبان PHP نسخه ۵ از ابتدا نوشته شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.